Zamień tłuszcze zwierzęce na roślinne

Dlaczego: Nasycone kwasy tłuszczowe, które znajdują się w tłuszczu pochodzenia zwierzęcego przyczyniają się do powstawania procesów zapalnych w organizmie. Dlatego w Twojej diecie powinny się znaleźć tłuszcze, które zawierają głównie jednonienasycone kwasy tłuszczowe – czyli oliwa z oliwek lub oleje roślinne. Dzięki temu możesz ograniczyć przyjmowanie leków przeciwbólowych.

Co wybierać: Najlepiej będzie, jeśli podczas przygotowywania posiłku zrezygnujesz z tłuszczów zwierzęcych i zamienisz je na roślinne, np. nie będziesz smażyć na smalcu tylko użyjesz do tego np. oleju rzepakowego. Do przyprawiania sałatek używaj oliwy z oliwek (rzadziej jednak wybieraj też sosy i majonezy sporządzane na jej bazie). Pieczywo smaruj margarynami miękkimi czyli „kubkowymi”. Staraj się wybierać te, które dodatkowo chronią serce.

Dodatkowy zysk: Używając zdrowych tłuszczów roślinnych nie tylko zapobiegniesz bólom stawów, ale też zmniejszysz ryzyko chorób serca i cukrzycy, łatwiej będzie Ci też zachować szczupłą sylwetkę.

Opracowanie Dr hab.n.med Małgorzata Kozlowska-Wojciechowska

Ostatnia aktualizacja: Grudzień 2013

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce cookies.

Nie pokazuj więcej tego komunikatu.