Zamień tłuszcze zwierzęce na roślinne

Poruszyć ŚwiatPorady ekspertówŻywieniowiecZamień tłuszcze zwierzęce na roślinne

Dlaczego

Nasycone kwasy tłuszczowe, które znajdują się w tłuszczu pochodzenia zwierzęcego przyczyniają się do powstawania procesów zapalnych w organizmie. Dlatego w Twojej diecie powinny się znaleźć tłuszcze, które zawierają głównie jednonienasycone kwasy tłuszczowe – czyli oliwa z oliwek lub oleje roślinne. Dzięki temu możesz ograniczyć przyjmowanie leków przeciwbólowych.

 

Co wybierać

Najlepiej będzie, jeśli podczas przygotowywania posiłku zrezygnujesz z tłuszczów zwierzęcych i zamienisz je na roślinne, np. nie będziesz smażyć na smalcu tylko użyjesz do tego np. oleju rzepakowego. Do przyprawiania sałatek używaj oliwy z oliwek (rzadziej jednak wybieraj też sosy i majonezy sporządzane na jej bazie). Pieczywo smaruj margarynami miękkimi czyli „kubkowymi”. Staraj się wybierać te, które dodatkowo chronią serce.

 

Dodatkowy zysk

Używając zdrowych tłuszczów roślinnych nie tylko zapobiegniesz bólom stawów, ale też zmniejszysz ryzyko chorób serca i cukrzycy, łatwiej będzie Ci też zachować szczupłą sylwetkę.