2x dziennie witamina B6 i kwas foliowy

Poruszyć ŚwiatPorady ekspertówŻywieniowiec2x dziennie witamina B6 i kwas foliowy

Dlaczego

Z badań wynika, że osoby przyjmujące przez dłuższy czas leki stosowane przy RZS mogą mieć niedobory witaminy B6 oraz kwasu foliowego. Odpowiednie odżywianie się może zapobiec pojawieniu się takich braków.

 

Co wybierać

Witaminę B6 znajdziesz w płatkach kukurydzianych, bananach, awokado, prażonym ryżu i zielonej kapuście oraz w tuńczyku, łososiu, makreli, drobiu, wołowinie, cielęcinie i wieprzowinie. Najlepszym źródłem kwasu foliowego są: szpinak, orzeszki ziemne, brokuły, korzeń pietruszki i szparagi, jajka i ser. Aby nie dopuścić do powstania niedoborów, należy jeść po dwie porcje produktów zawierających witaminę B6 i dwie porcje pokarmów z kwasem foliowym.

 

Dodatkowy zysk

Jedząc produkty bogate w witaminę B6 dbasz o swój układ nerwowy, a dzięki temu zapobiegniesz bólom głowy, bezsenności, będziesz mieć lepszy nastrój a u kobiet PMS (zespół napięć przedmiesiączkowych) będzie mniej uciążliwy. Natomiast spożywanie pokarmów obfitujących w kwas foliowy przygotuje kobietę do roli przyszłej mamy – substancja ta jest niezbędna do tego, by dziecko rosnące w brzuchu mogło się prawidłowo rozwijać. Ponadto kwas foliowy jest niezbędny w ochronie przed miażdżycą.