Ćwiczenia stawów barkowych

Ćwiczenie 1

obraz_36W ostrych zespołach bólowych barku utrzymuj ramię odwiedzione od tułowia. Miękka poduszka, ułożona pod pachą odwodzi ramię.

 

 

 

Ćwiczenie 2

obraz_37Ruchy bierne: chwyć zdrową ręką chorą kończynę i wykonuj ruchy stawu barkowego w kilku płaszczyznach.

 

 

 

 

Ćwiczenie 3

obraz_38Stań bokiem do ściany i przesuwaj palce po ścianie do góry.

 

 

 

Ćwiczenie 4

obraz_39Pozycja leżąca. W rękach ciężarek. Kończyny górne wyprostowane odwiedź na boki i zginaj w stawach łokciowych.

 

 

 

Ćwiczenie 5

obraz_40Usiądź lub stań z ramionami wzdłuż tułowia. Unieś barki w górę w kierunku uszu, następnie opuszczaj w dół.

 

 

 

Ćwiczenie 6

obraz_41Cofnij barki do tyłu z równoczesnym ściągnięciem łopatek, następnie wysuń je do przodu.

 

 

 

Ćwiczenie 7

obraz_42Wykonuj ruchy okrężne barkami do przodu, a następnie do tyłu.

 

 

 

Ćwiczenie 8

obraz_43Tułów lekko pochylony do przodu. Wykonuj luźne ruchy wymachowe rękoma w przód i w tył, początkowo z niewielką amplitudą, później w pełnym zakresie.

 

 

 

Ćwiczenie 9

obraz_44Unoś zgięte w łokciu ramiona do poziomu.

 

 

 

Ćwiczenie 10

obraz_45Ramię zgięte w łokciu, ręka oparta na plecach, dłonią zwróconą na zewnątrz. Unieś rękę w górę wzdłuż kręgosłupa z równoczesnym ściągnięciem łopatek, następnie powróć do pozycji wyjściowej.

 

 

 

Opracowanie Dr hab.n.med Krystyna Księżopolska - Orłowska

Ostatnia aktualizacja: Grudzień 2013

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce cookies.

Nie pokazuj więcej tego komunikatu.